Musik | Toms Plattencheck »Während meines ganzen Lebens war ich ein Reisender, war ich ein Besucher …«, meint der 1973 in Chile geborene Matias Aguayo, der bedingt durch den bald folgenden Militärputsch in seinem Land mit seiner Familie nach Köln emigrierte.
Bittles‘ Magazine It’s amazing how an album or song can come to represent a year, or a period of your life so completely that simply listening to it again is enough to take you right back to that time. Bryan Adams that eminent social historian from Canada ably documented this phenomenon of wistful nostalgia with his treatise Summer of 69. One particular record that has this hair-raising effect on me is God Fodder by the awfully named but really rather good Ned’s Atomic Dustbin, (or The Neds as they were rather affectionately known back in the day). Every-time I hear
Musik | Toms Plattencheck Als die vier Mädels von CSS 2006 mit Cansei der sexy debütierten, war die Begeisterung groß. Irgendwie schien ihr Elektropop gerade wegen einer sympathischen Prise trashigem Dilettantismus den Nerv zu treffen. Als sexy, schräg und jede Menge Lofi Charme versprühend galten CSS, deren Sound gar eine Prise Punk attestiert wurde.
Bittles‘ Magazine With the world of music still reeling from the new Daft Punk album it’s hard to believe that there’s loads of great new music out there desperately vying to be heard. With all the hype about this release you could easily come to the conclusion that all people want is a load of regurgitated pop-disco crap. Hopefully that is not the case and there will be many who’ll be excited at the mountain of fantastic new releases coming out this month. Boards of Canada, Gold Panda, Jagwar Ma, Lust For Youth and loads more are hitting us with
Musik | Toms Plattencheck Das 2010er Debütalbum von Siriusmo wurde unter anderem mit »Daft Punk meets Aphex Twin« umschrieben. Das Zweitwerk macht eine Kurzbeschreibung fast unmöglich, es ist der klassische Fall einer bunten Tüte.
Menschen | Max Paul Maria Eine zufällige Begegnung mit dem Musiker Max Paul Maria. Was ist seine Geschichte – und wie inszeniert er seine musikalischen Projekte, die sich zwischen Liebhaberobjekten und professionellem Anspruch bewegen? Da ihr bloße Internetrecherchen nicht ausreichten, hat PATTY SPYCHALSKI ihn befragt und einen Tag lang begleitet.
Bittles‘ Magazine | Interview Formed in the scenic German town of Nuremberg the duo of Peter Heider and Florian Seyberth, otherwise known as Boozoo Bajou first came to prominence in 2001 with the release of their debut album Satta on Stereo Deluxe. Trendsetters and their pets everywhere sat up and took notice of these downbeat dub infused grooves, enthusing over the sublime mixture of trip-hop and jazz which the duo created with a pinch of perfection. Since then the band have devised music in a variety of styles that has always kept the listener intrigued while constantly maintaining an extremely
Bittles‘ Magazine | Interview You know that sense of nervous anticipation you get as you put a new album on and you don’t know what to expect? That shiver of suspense you experience as you put the CD in the stereo, place the record on the turntable, or press play on the file is a pretty beautiful thing indeed. Yet nine times out of ten you end up disappointed by what you hear. Be it landfill indie, or generic tech-house nonsense with the personality of a paving slab, the discovery of new music can be a fraught and terrifying adventure
Bittles‘ Magazine | Interview To say that Tone of Arc have created one of the funkiest records of 2013 is something of an understatement. Said album The Time Was Right contains 11 tracks of fantastically freaky sounds that would make LCD Soundsystem lie down and give up the ghost (oh wait, they already have). Trust me when I tell you that this is music readymade for the shuffling of shoulders, the nodding of heads, the movement of feet, and the eruption of huge face-dominating grins. By JOHN BITTLES
Theater | Forum Freies Theater Düsseldorf: »InFormAtion« Atmosphäre: Kühlhaus. Ein diffuses Hintergrundrauschen. Die medialen Kanäle scheinen zu knacken: Gibt es etwa eine technische Störung, Herr Tappert (Ton: Ansgar Tappert)? Ein steriler Vorhang aus weißen Lamellen teilt die Bühne und auch das Publikum in zwei (Bühne: Dirk Dietrich Hennig). Neben dem zunächst als akustischem »Störfaktor« wahrgenommenen Grundrauschen macht sich Informationsneid breit. Von VERENA MEIS